субота, 16 січня 2016 р.

Розробка уроку

Урок з літературного читання

Тема: По роботі й нагорода. Півник і двоє мишенят(казка)

Мета: учити учнів глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство, боротися з ним у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбними.

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Мовленнєва розминка
1.    Робота над прислівями
Учні читають з дошки прислівя на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислівя повністю, повторюючи двічі-тричі.
·       Робота спільна – як пісня весела.
·       Умілому всяка робота легка.
2.    Робота над скоромовкою
У печі, у печі
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі.
Хочеш їсти калачі –
Не лежи на печі!
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Переказування казки за малюнками підручника
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
-         Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок. Наостанок ознайомимося із ще однією чудовою казкою. А хто є її головними героями – ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.
·       Хоч годинника не має,
     Вранці він нас піднімає.
     Кожен прокидається –
     З сонечком вітається.
                               (Півень) 
·       У норі хатинку має,
Хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька ...
                           (Мишка)
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Опрацювання казки „Півник і двоє мишенят” (с.40 – 42)
1.    Гра „Передбачення”
-         Поміркуйте, про що йтиметься у цій казці.
2.    Словникова робота
„Довідкове бюро” (заздалегідь підготовлені учні  пояснюють значення слів)
Ціп – знаряддя для обмолочування зерна, що складається із двох палиць, з’єднаних між собою ременем або ланцюгом.
Млин – споруда для розмелювання зерна на борошно.
3.Читання казки вчителем
- Хто головні герої казки?
- Як звали півника? Мишенят?
- Чому мають такі дивні імена?
Фізкультхвилинка
4Читання казки вголос за логічно завершеними частинами
1)   Зачин
-         Чи можна охарактеризувати героїв? Як?
2)   Читання до слів „...глядіть, скільки я зерна намолотив!”
-         Хто виконував роботу?
-         Що робили мишенята?
3)   Читання до слів „...взяв собі на плечі мішок і пішов”
-         Хто поніс зерно до млина?
4)   Читання до слів „ ...мабуть, мені доведеться”
-         Як ви вважаєте, хто спече пироги?
-         Дочитайте казку мовчки.
-         Як ви розумієте зміст останнього речення?
-         Чи справедливо вчинив півник?
5 Читання казки учнями вголос „ланцюжком”.
- З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? Потім? Чому?
- Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?
Які слова слід написати під ілюстрацією у підручнику? 
 6. Робота над образними висловами
         Голосно закричали; тихіше сказали; зовсім тихо відказали; ледве чутно пропищали.
7. Читання казки за особами. Інсценізація
Робота в групах: автор, герої казки, режисер.
Гра-змагання: „Хто кращий артист”
Кожна група обирає собі уривок із казки та інсценізує
8. Характеристика героїв
- Які слова спадають на думку, коли чуєте слова півник чи мишенята?
- Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного героя свої слова.
Півник                              Мишенята
Голосистий                   смішні
Працелюбний               грайливі
Справедливий               ледачі
Хазяйновитий               веселі
9. Робота над загадками
На дошці – малюнки тварин. Учні читають загадки, знаходять малюнок-відгадку.
VІ. Рефлексія
-         Яку роботу виконували на уроці?
-         Який розділ завершили вивчати?
Гра „Закінчи речення”
·       Казки, що ми читали, називають народними тому, що ... 
·       Казка „Вовк та козенята” вчить нас бути...
·       Казка „Цап та Баран” вчить нас бути ...
·       Нема за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що ...
VІІ. Домашнє завдання
Відповідати на запитання рубрики „Чи уважно ти читав?” (с.42) 

Немає коментарів:

Дописати коментар