Урок з літературного читання
Тема: По роботі й нагорода.
Півник і двоє мишенят(казка)
Мета: учити учнів глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати
хитрість, ледарство, боротися з ним у повсякденному житті; розвивати вміння
читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости
працелюбними.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Робота над прислів’ями
Учні читають з дошки прислів’я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху,
паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи
двічі-тричі.
· Робота спільна – як пісня
весела.
· Умілому всяка робота
легка.
2. Робота над скоромовкою
У печі, у печі
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі.
Хочеш їсти калачі –
Не лежи на печі!
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Переказування казки за малюнками підручника
ІV. Мотивація навчальної
діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських
народних казок. Наостанок ознайомимося із ще однією чудовою казкою. А хто є її
головними героями – ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.
· Хоч годинника не має,
Вранці
він нас піднімає.
Кожен
прокидається –
З
сонечком вітається.
(Півень)
· У норі хатинку має,
Хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька ...
(Мишка)
V.
Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Опрацювання казки „Півник і двоє мишенят” (с.40 – 42)
1. Гра „Передбачення”
-
Поміркуйте, про що йтиметься у цій казці.
2. Словникова робота
„Довідкове бюро” (заздалегідь підготовлені
учні пояснюють значення слів)
Ціп – знаряддя для обмолочування зерна, що
складається із двох палиць, з’єднаних між собою ременем або ланцюгом.
Млин – споруда для розмелювання зерна на борошно.
3.Читання казки вчителем
- Хто головні герої казки?
- Як звали півника? Мишенят?
- Чому мають такі дивні імена?
Фізкультхвилинка
4Читання казки вголос за логічно завершеними
частинами
1) Зачин
-
Чи можна охарактеризувати героїв? Як?
2) Читання до слів
„...глядіть, скільки я зерна намолотив!”
-
Хто виконував роботу?
-
Що робили мишенята?
3) Читання до слів „...взяв
собі на плечі мішок і пішов”
-
Хто поніс зерно до млина?
4) Читання до слів „
...мабуть, мені доведеться”
-
Як ви вважаєте, хто спече пироги?
-
Дочитайте казку мовчки.
-
Як ви розумієте зміст останнього речення?
-
Чи справедливо вчинив півник?
5 Читання казки учнями вголос „ланцюжком”.
- З якою інтонацією слід читати слова мишенят
спочатку? Потім? Чому?
- Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?
Які слова слід написати під ілюстрацією у
підручнику?
6. Робота
над образними висловами
Голосно закричали; тихіше сказали; зовсім тихо відказали; ледве чутно
пропищали.
7. Читання казки за особами. Інсценізація
Робота в групах: автор, герої казки, режисер.
Гра-змагання: „Хто кращий артист”
Кожна група обирає собі уривок із казки та
інсценізує
8. Характеристика героїв
- Які слова спадають на думку, коли чуєте слова
півник чи мишенята?
- Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного
героя свої слова.
Півник Мишенята
Голосистий смішні
Працелюбний грайливі
Справедливий ледачі
Хазяйновитий веселі
9. Робота над загадками
На дошці – малюнки тварин. Учні читають загадки,
знаходять малюнок-відгадку.
VІ. Рефлексія
-
Яку роботу виконували на уроці?
-
Який розділ завершили вивчати?
Гра „Закінчи речення”
· Казки, що ми читали,
називають народними тому, що ...
· Казка „Вовк та козенята”
вчить нас бути...
· Казка „Цап та Баран”
вчить нас бути ...
· Нема за що нероб і
ледарів пирогами пригощати, тому що ...
VІІ.
Домашнє завдання
Відповідати на запитання рубрики „Чи уважно ти читав?” (с.42)
Немає коментарів:
Дописати коментар