У
4 класах загальноосвітніх навчальних
закладів атестація проводитиметься у
формі підсумкових контрольних робіт з
української мови (мова і читання) та
математики. У загальноосвітніх навчальних
закладах з навчанням мовами національних
меншин крім атестації з української
мови (мова і читання) атестації можуть
підлягати результати навчальної
діяльності учнів з мови навчання (мова
і читання).
Кожна
підсумкова контрольна робота проводиться
відповідно до календарного планування
на другому чи третьому уроці, окрім
понеділка і п'ятниці, а також днів перед
і після святкових.
На
проведення підсумкової контрольної
роботи відводиться 1 академічна година
(один урок): 5 хв. – на пояснення змісту
роботи та інструкції щодо її виконання
і 35 хв. – на її виконання. Тексти
підсумкової контрольної роботи вчитель
записує до початку уроку на дошці або
заздалегідь друкує на окремих аркушах
і перед уроком роздає кожному учневі
(учениці).
Бали
за атестацію з української мови (мова
і читання) та математики виставляються
у класному журналі під датою її проведення.
На правій сторінці класного журналу у
розділі «Зміст уроку» здійснюється
запис «Підсумкова контрольна робота.
Державна підсумкова атестація».
Результати
атестації
у 4 класі з української мови (мова і
читання) та математики не
враховується при виставленні річних
оцінок.
Зміст
завдань для підсумкових контрольних
робіт формується відповідно до державних
вимог щодо навчальних досягнень,
визначених Програмами для середньої
загальноосвітньої школи. 1-4 класи ( –
К. : Початкова школа, 2006; 2007;
Программы
для
средней
образовательной школы с русским языком
обучения. 1-4 классы. - К.:
Початкова школа, 2006; Програма «Українська
мова» для 1-4 класів загальноосвітніх
навчальних закладів з румунською,
молдовською та угорською мовами навчання
– Чернівці: Букрек, 2007).
Завдання
для підсумкових контрольних робіт
розробляються вчителем початкових
класів, погоджуються педагогічною радою
та затверджуються керівником навчального
закладу.
Зміст
підсумкової контрольної роботи для
атестації з української мови (мови
навчання) може формуватись з тексту
для диктанту
або списування
(з пропущеними орфограмами) для виявлення
правописних умінь і завдань
до тексту:
творчого
на
побудову зв’язного висловлювання для
перевірки мовленнєвих умінь та завдань
для перевірки мовних знань.
Визначенню
рівня навчальних досягнень
з
української мови (мови навчання)
підлягають мовні
знання
з усіх розділів початкового курсу
української мови (мови навчання):
мовленнєві
(вміння
будувати зв’язний текст, використовувати
засоби виразності мови, висловлювати
власну думку) і правописні
уміння учнів.
Зміст
підсумкової контрольної роботи для
атестації з читання може формуватись
з тексту для читання
мовчки
для перевірки сформованості навичок
читання, завдань
до тексту для перевірки розуміння
змісту
прочитаного, уміння працювати
з текстом
і творчого
на побудову висловлювання власної думки
до змісту прочитаного.
Визначенню рівня навчальних досягнень
учнів з читання підлягають сформованість
навичок
читання
і розуміння
змісту
прочитаного тексту.
Підсумковому
визначенню рівня навчальних досягнень
з математики підлягають сформованість
знань і умінь відповідно до таких
змістових компонентів навчального
матеріалу:
натуральні
числа, арифметичні дії з натуральними
числами; задачі; числові вирази; частини;
величини; геометричні фігури; вимірювання
величин.
Зміст
атестації у формі підсумкової контрольної
роботи рекомендуємо формувати з таких
завдань: складеної
задачі на
3 дії;
виразу з багатоцифровими числами на
визначення порядку дій (з дужками); на
порівняння і перетворення величин;
знаходження частини від числа; застосування
геометричного матеріалу.
Оформлення
атестаційної роботи
Атестаційна
робота оформлюється письмово на аркушах
зі штампом школи, дотримуючись вимог
оформлення письмових робіт, до прикладу:
У
верхній лівій частині титульної сторінки
подвійного аркуша ставиться штамп
загальноосвітнього навчального закладу.
На ньому зазначається дата, до прикладу:
01.06.2015 р. Підписування роботи починається
на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
з
державної підсумкової атестації
з
української мови за курс початкової
(основної, старшої) школи
учня
(учениці) 4(9,11) класу
(
прізвище, ім’я, по батькові у формі
родового відмінка)
На
другій сторінці на перших двох рядках
записують вид роботи та назву тексту,
до прикладу:
Диктант
У
пошуках слова
Оформлення
відповідей на завдання атестаційної
роботи здійснюється учнем (ученицею)
на аркушах зі штампом навчального
закладу або на спеціальному бланку
відповідей, що розробляється навчальним
закладом. У чистовому варіанті атестаційної
письмової роботи виправлення (крім
лексичних, орфографічних помилок)
вважаються помилкою і не зараховуються
як правильні відповіді.
Немає коментарів:
Дописати коментар